Principiul confidentialitatii sedintelor de mediere
Solutionarea conflictelor pe cale amiabila se realizeaza in conditii de confidentialitate.
Mediatorul este obligat sa pastreze confidentialitatea informatiilor de care ia cunostinta in cursul activitatii sale de mediere, precum si cu privire la documentele intocmite sau care i-au fost predate de catre parti pe parcursul medierii, chiar si dupa incetarea functiei sale.
In cazul incalcarii obligatiei de confidentialitate impotriva mediatorului poate fi dispusa sanctionarea disciplinara.
Sustinerile facute pe parcursul medierii de catre partile aflate in conflict, de persoanele care asista sau reprezinta partile sau de specialistii chemati pentru a da lamuri de specilitate necesare, precum si de catre mediator au caracter confidential fata de terti si nu pot fi folosite ca probe in cadrul unei proceduri judiciare sau arbitrale, cu exceptia cazului in care partile convin altfel ori legea prevede contrariul.
Mediatorul va atrage atentia persoanelor care asista sau reprezinta partile asupra obligatiei de pastrare a confidentialitatii si le va putea solicita semnarea unui acord de confidentialitate.
Totodata, mediatorul nu poate fi audiat ca martor in legatura cu faptele sau cu actele de care a luat cunostinta in cadrul procedurii de mediere.
Autor: Consilier Juridic Gabriela Chirazov
Acest articol reprezinta un extras din Manualul Mediatorului de Succes
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.