Negocierea in mediere

Conceptul de negociere se regaseste de sine statator ca institutie conturata distinct in cadrul metodelor ADR, promovata de profesionisti, functionand dupa reguli determinate.
Negocierea, conceptual, se bazeaza pe interactiunea directa a partilor fara sa se apeleze la o terta persoana, iar solutia identificata reprezinta un compromis intre dorinta si interese, toleranta dintre cele doua fiind apreciata de protagonistii negocierii.
Negocierea poate stinge dispute gestionand instrumentele de abordare a pozitiilor contradictorii prin apelarea la tehnici care au in constructia acestora metode diverse de abordare.
Putem distinge trei tipuri de negociere si anume:
– Negocierea distributiva/pozitionala;
– Negocierea rationala;
– Negocierea integrativa.
Analizand cele trei tipuri de negociere constatam ca fiecare se remarca printr-o abordare diferita a disputelor: in prima categorie este accentuata posibilitatea de solutie echitabila prin pozitia de compromis a partilor, raportat la obiectul negocierii, solutie care satisface pozitia de intrare in negociere a partilor; in a doua categorie se analizeaza calitatea argumentelor prezentate in timpul negocierii, solutia fiind intr-o relatie directa cu argumentele rationale expuse, iar acordul se bazeaza pe acceptarea autoritatii argumentatiei, capitularea reprezinta cedarea in fata rationalului; in a treia varianta, negocierea integrativa, se mizeaza pe integrarea nevoilor partilor in solutia identificata prin negociere.
Pentru o intelegere eficienta a conceptelor expuse se naste necesitatea explicitarii notiunilor folosite.
„Pozitiile de intrare” constituie elementul prim al negocierii si se poate identifica in prima faza a dezbaterilor. De regula aceste pozitii de intrare sunt caracterizate prin afisarea dorintelor sau asteptarilor initiale, asteptari conturate pe maximul dorit dintr-o negociere.
„Obiectul negocierii” reprezinta situatia asupra careia apare dezbaterea si acest obiect este incadrat de limitele de argumentatie ale partilor din negociere.
„Solutia negociata” reprezinta intelegerea participantilor la dezbatere, solutia fiind proiectia dorintelor sau nevoilor partilor.
In negocierea distributiva partile vor face apel la puterea de argumentatie raportandu-se doar la dorinte ca pozitii de intrare, acestea fiind focusate pe splitarea obiectului de negociat in parti cat mai generoase pe care doresc sa le atraga catre sine, sperand ca prin dimensiunea rezultata sa-si satisfaca pozitia de intrare.
Negocierea rationala se identifica atat in negocierea distributiva, cat si in negocierea integrativa, tipul acesta utilizandu-se ca si argument/tehnica in celelalte tipuri de negocieri.
Negocierea rationala se bazeaza in exclusivitate pe puterea argumentatiei rationale, argumentele din zona logos, logica fiind calea de splitare a obiectului de negociat, iar solutia devine rationala, fiind acceptata datorita coerentei in detrimentul satisfactiei individuale.
Negocierea integrativa presupune ca partile din negociere sa aiba in vedere ca la momentul splitarii obiectului de negociat, partea fiecaruia sa satisfaca si nevoile care au dus la aparitia disputiei.
Cele trei tipuri de negociere caracterizeaza in esenta cele trei faze ale disputei si anume zona de escaladare, zona maxima/acuta, de blocare a comunicarii la nivel verbal si zona de stingere a disputei prin identificarea solutilor si acceptarea acestora.
Disputa se poate stinge prin negociere conditionata de apelarea negociatorilor la cele trei tipuri expuse anterior sau se poate gestiona eficient si in mediere unde negocierea partilor este asistata de catre mediator.
Daca intr-o procedura de negociere partile implicate trebuie sa detina abilitati necesare, intr-o procedura de mediere persoana care dirijeaza partile prin cele trei tipuri de negociere este mediatorul.
Astfel se impune ca profesionistul in mediere sa cunoasca eficient negocierea, cat si tehnicile de negociere.
In procedura medierii identificam trei faze necesare prin care partile trebuie sa treaca, avand in vedere atat dezvoltarea si consumarea disputei care se doreste a se stinge prin mediere, cat si tipurile de negociere abordate.
Astfel identificam o prima faza, zona de escaladare a conflictului, spatiul unde partile negociaza pozitional apeland si la negocierea rationala; urmeaza zona acuta/maxima unde mediatorul identifica nevoile si indruma partile spre negocierea integrativa; apoi zona de stingere a disputei prin integrarea nevoilor si negocierea acestora in cadrul negocierii integrative.
Medierea reprezinta sistemul controlat, determinat de parametrii stabiliti de mediator, in care conflictul se identifica, creste si se stinge, mediatorul gestionand disputa, stingand conflictul, rezultatul fiind urmat de restabilirea relatiilor dintre parti.
Procedura medierii reprezinta un ansamblu de tehnici de gestionare necesare in vederea diminuarii starilor de tensinune, mediatorul fiind un manager al conflictului si nu factorul decizional cu privire la solutia identificata.
Mediatorul reprezinta catalizatorul conflictului, cel care prin tehnicile abordate reuseste sa consume disputa in cadrul procedurii de mediere, aceasta reprezentand un mediu controlat in care parametrii sunt determinati de profesionist.

Sursa:http://www.mugurmitroi.portalmediere.ro/?p=53

(Visited 14 times, 14 visits today)

Sigur va mai intereaza si :

  • ADR, metode alternative de solutionare a disputelor ADR, metode alternative de solutionare a disputelor Conceptul de ADR reprezinta raspunsul pietii la monopolul asigurat de instanta de judecata in solutionarea disputelor. Societatea prin instrumentele de autoreglare incearca sa-si […]
  • Medierea in cauze de natura penalaMedierea in cauze de natura penala In cazurile in care legea prevede ca cercetarea penala se face doar in urma depunerii unei plangeri penale, iar retregerea acestei plangeri penale aduce cu sine incetarea cercetarii […]
  • Medierea dosarelor de daună poate reduce cheltuielile asigurătorilor cu despăgubirileMedierea dosarelor de daună poate reduce cheltuielile asigurătorilor cu despăgubirile Asigurătorii îşi pot reduce cheltuielile legate de daune dacă vor apela la serviciile mediatorilor, despăgubirile obţinute de asiguraţi în instanţă fiind de două sau trei ori mai ridicate […]
  • Medierea in Statele Unite ale Americii Medierea in Statele Unite ale Americii Odata cu adoptarea metodelor si procedurilor alternative de solutionare a conflictelor, justitia din statele americane a cunoscut schimbari majore atat in ceea ce priveste numarul […]
  • med-arb si arb-medmed-arb si arb-med Mediul de afaceri constientizeaza ca, de foarte multe ori, viteza de reactie si un buget optimizat reprezinta reteta prin care te poti dezvolta. Cate corporatii apeleaza la instanta ca […]

Lasă un răspuns

Translate this site:
ADRESA:

BUCURESTI, STR IENACHITA VACARESCU NR 17 A SECTOR 4 BUCURESTI REPER HOTEL HOROSCOP - STATIA METROU UNIRII IESIREA BD DIMITRIE CANTEMIR - Pentru programare la o sedinta de mediere nu ezitati sa ne contactati la:
-Tel:0768.511.900

e-mail:

mediatormustateanu@gmail.com

Mediator Bucuresti

Birou de Mediator Petru Mustateanu a fost infiintat si isi desfasoara activitatea in baza prevederilor Legii 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator cu modificarile si completarile ulterioare, a Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului de Mediere precum si a Hotararilor Consiliului de Mediere. Titularul biroului a fost autorizat ca mediator de catre Consiliul de Mediere prin Hotararea nr. 1923. DIN 15.04.2000. Birou de Mediator este prezent in Tabloul Mediatorilor emis de Consiliul de Mediere si publicat in Monitorul Oficial a Romaniei.

decembrie, 2016
L Ma Mi J V S D
« Noi    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
Intrebarea mediatorului:

* Daca ati avea o problema ati prefera :

View Results

Loading ... Loading ...

PROGRAM MEDIERE BUCURESTI

MEDIATOR