MEDIEREA, agreată de bănci

mediatorBăncile vor rezolvarea pe cale amiabilă a conflictelor cu clienţii. Mai multe instituţii de creditare au introdus o clauză specială potrivit căreia, înainte de a ajunge în instanţă, părţile trebuie să încerce să rezolve conflictele pe cale amiabilă. Măsura este văzută de specialişti ca fiind una bună, doar că este greu de spus dacă băncile vor pierde procese importante în faţa clienţilor lor.

Dacă procedura medierii va fi aplicată corect, instanţele vor fi mai puţin aglomerate, iar procesele se vor desfăşura mult mai rapid şi mai uşor pentru fiecare dintre părţi.

„În momentul de faţă, instanţele de judecată sunt aglomerate de cauze care au ca substrat o problemă comercială şi în felul acesta, prin această instituţie a medierii, multe lucruri nu mai ajung în instanţă şi se rezolvă într-o primă fază printr-o discuţie mediată de un specialist în drept, care poate explica părţilor aflate în litigiu care sunt şansele să câştige sau nu un process în instanţă şi care are până la urmă dreptate într-un astfel de litigiu”, spune analistul economic Cristian Păun.

Potrivit capital.ro, băncile care au introdus deja această clauză în contract sunt CEC Bank, UniCredit Ţiriac şi Volksbank. La polul opus se află Raiffeisen, BRD şi Bancpost care, deşi susţin căile alternative, nu au clauze dedicate şi nici nu intenţionează să le introducă în viitor.

O situaţie specială o are BCR, care prezintă o clauză generală ce include posibilitatea de a te adresa mediatorilor, însă precizează în mod explicit că aceasta „nu aduce atingere dreptului clientului de a iniţia acţiuni în justiţie împotriva băncii“.

Reprezentanţii principalelor instituţii financiare nu dorit să îşi exprime punctul de vedere asupra introducerii clauzei de mediere în contractele de credit.

Sursa: http://www.realitatea.net/medierea-agreata-de-banci_1241756.html#ixzz2bGg8JMv1 

Daca vreti sa aflati mai multe despre mediere, va recomandam sa rasfoiti acest site sau sa sunati cu incredere la unul din numerele de telefon afisate la datele de contact  .

Mediator  Petru Mustateanu – Bucuresti  2013

(Visited 17 times, 13 visits today)

Sigur va mai intereaza si :

  • Centru de informare privind medierea – BucurestiCentru de informare privind medierea – Bucuresti IREX ROMÂNIA, Asociaţia Naţională a Bibliotecarilor şi Bibliotecilor Publice din România (ANBPR) şi Consiliul de Mediere au semnat astăzi un acord de colaborare care va facilita […]
  • Cine plateste ratele la banca dupa divort ?Cine plateste ratele la banca dupa divort ?  Cine plăteşte ratele la credit după divorț ?  Indiferent dacă se înţeleg  la mediator sau nu în caz de divorţ, soţii pot rămâne obligaţi amândoi în credit dacă unul singur nu este […]
  • Medierea a devenit obligatorie. Cine o ocoleşte riscă să fie amendatMedierea a devenit obligatorie. Cine o ocoleşte riscă să fie amendat Toţi cei care vor să-şi tranşeze neînţelegerile în instanţă sunt obligaţi începând de joi să meargă mai întâi la mediator. Prima şedinţă este gratuită, dar cei care o refuză riscă amenzi […]
  • Încredinţarea copiilor minori în caz de divorţÎncredinţarea copiilor minori în caz de divorţ Medierea este calea cea mai bună pentru un divorţ rapid, fără complicaţii,lipsit de elemente traumatizante. Divorţ prin mediere Am ajuns în pragul unui divorţ. Dorim să trecem uşor […]
  • Medierea este obligatorie sau nu?Medierea este obligatorie sau nu? Persoanele fizice şi juridice care au intenţia să se adreseze instanţelor (justiţiabilii) într-un litigiu comercial sau de altă natură sunt obligate, de la 15 februarie 2013, să participe […]

Lasă un răspuns