Formal si informal in mediere sau cum sa ne facem profesia eficienta

 

Anul 2003 a reprezentat pentru mine momentul in care am inceput sa mediez, mult inainte de aparitia legii sau a oricaror reglementari in domeniul medierii in Romania si fara obligatiile impuse de aceasta.
In urma instruirii mele si a altor colegi, formatorii americani au concluzionat ca putem media si, pentru ca aveam un cadru in care ne puteam desfasura activitatea – o organizatie neguvernamentala – am inceput sa acceptam cauze la mediere.
Si atunci, ca si acum, ne-am gandit la ce tipuri de documente trebuia sa intocmim pentru si cu cei care doresc sa participe la mediere. Dupa o scurta experienta profesionala proprie a fiecaruia, mediatorii de atunci, am decis ca este necesar sa intocmim „ceva” contracte si acte care sa asigure un cadru optim pentru desfasurarea unei medieri.
Asa am ajuns sa concluzionam ca este necesar un contract de pre-mediere, inscrisul care asigura raportul juridic dintre mediator si partea care solicita medierea, dar si mandateaza mediatorul sa faca demersuri catre cealalta parte in vederea stabiliri momentul debutului medierii.
Urmatorul act necesar era invitatia la mediere, sau documentul prin care invitam cealalta parte la mediere, iar in cazul in care medierea era acceptata, se intocmea contractul de mediere si, eventual, un acord de confidentialitate pentru insotitorii partilor.
Pentru a finaliza o etapa sau chiar procedura medierii, a fost conceput un formular de proces-verbal, care se putea adapta la mai multe situatii (de constatare a prezentei partilor, de amanare, de inchidere a procedurii).
Pentru o mediere, fara sa avem un cadru legal, in anul 2003 se intocmeau maxim cinci inscrisuri.
Acum, dupa 10 ani, un profesionist trebuie sa intocmeasca urmatoarele:
1. Cerere de informare gratuita;
2. Cerere de mediere (pentru o parte/mai multe/toate partile);
3. Invitatie la informare gratuita;
4. Invitatie la mediere;
5. Proces-verbal de informare gratuita;
6. Certificat de informare gratuita;
7. Contract de pre-mediere;
8. Contract de mediere;
9. Acord de confidentialitate;
10. Acord de mediere;
11. Procese-verbale intermediare: de prezenta a partilor, de amanare;
12. Proces-verbal de inchidere a procedurii;
13. Adresa de inaintare a acordului de mediere catre instanta de judecata de unde posibil a provenit speta.
Putem concluziona ca o profesie pe masura ce se „invecheste” devine mai formala si mai stufoasa birocratic.
Ce s-ar intampla daca un singur act ar contine toate elementele care acum se regasesc in lista mai sus mentionata pentru formalitatile prealabile medierii propriu-zise? Iar acest inscris sa poata sustina legal toate etapele premergatoare medierii, avand capacitatea de a fi adaptat in functie de situatiile concrete care pot aparea in practica – situatii care, oricum, nu pot fi prevazute, reglementate si proceduralizate in avans cu acuratete. Semnarea acestui inscris unic ar putea mandata mediatorul sa faca demersurile necesare pentru initierea medierii, ar putea tine loc de proces verbal de informare sau de certificat de informare.
Cu siguranta arhiva mediatorului s-ar reduce la un registru de mentiuni si contracte, fiindu-i pastrata concentrarea pe continutul medierii, si nu pe formalitati si birocratie, facand eficienta activitatea acestuia.
Si atunci, medierea „poate avea loc la biroul mediatorului sau acolo unde partile doresc” asa cum prevede legea nr. 192/2006.

Sursa: Mugur Mitroi - http://www.mugurmitroi.portalmediere.ro/?p=117#comment-129

Sigur va mai intereaza si :

  • Medierea in raporturile de muncaMedierea in raporturile de munca
    Mediatorul reprezinta profesionistul care gestioneaza situatiile conflictuale indiferent de zona unde acestea se nasc. Dreptul muncii genereaza o paleta variata de dispute care se pot stinge prin ...
  • Medierea in UngariaMedierea in Ungaria
    Medierea, ca solutie alternativa la solutionarea conflictelor in instanta, este privita cu ochi nu tocmai buni de catre o serie de avocati de la noi din tara. In schimb, aceasta metoda eleganta de ...
  • Acte necesare divortActe necesare divort
    Pe langa avantajul dat de confidentialitate, cheltuieli reduse si rapiditate, divortul la mediator presupune si minimul de acte necesare desfacerii casatoriei.  Astfel, pentru desfacerea casator...
  • Mediatorii vor sa intervina intre presedinte si premierMediatorii vor sa intervina intre presedinte si premier
    Certurile dintre Presedintie si premier au starnit si interesul mediatorilor din Romania. Acestia sunt atat de intrigati de scandalurile politice incat si-au oferit ajutorul pentru a calma spiritel...
  • Efectele modificărilor legislative în materia medierii, de la 1 august 2013Efectele modificărilor legislative în materia medierii, de la 1 august 2013
    In data de 17 august 2013, a avut loc, la Medias, masa rotunda cu tema: „efectele ultimelor modificari legislative in materia medierii, precum si a reducerii cu 50% a taxelor de timbru pentru confl...
 

Leave a Reply

Translate this site:
ADRESA:

BUCURESTI, STR IENACHITA VACARESCU NR 17 A SECTOR 4 BUCURESTI REPER HOTEL HOROSCOP - STATIA METROU UNIRII IESIREA BD DIMITRIE CANTEMIR - Pentru programare la o sedinta gratuita de informare despre mediere nu ezitati sa ne contactati la:

NEWSLETTER

Mediator Bucuresti

Birou de Mediator Petru Mustateanu a fost infiintat si isi desfasoara activitatea in baza prevederilor Legii 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator cu modificarile si completarile ulterioare, a Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului de Mediere precum si a Hotararilor Consiliului de Mediere. Titularul biroului a fost autorizat ca mediator de catre Consiliul de Mediere prin Hotararea nr. 1923. DIN 15.04.2000. Birou de Mediator este prezent in Tabloul Mediatorilor emis de Consiliul de Mediere si publicat in Monitorul Oficial a Romaniei.

November 2013
M T W T F S S
« Oct    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Intrebarea mediatorului:

* Daca ati avea o problema ati prefera :

View Results

Loading ... Loading ...