DESFASURAREA SEDINTELOR DE MEDIERE

Desfasurarea Sedintelor de Mediere

În cadrul şedinţelor de mediere pe lângă persoanele aflate în conflict pot participa, persoane alese de părţi de comun acord (rude, prieteni, avocaţi, experţi, etc.)

Care este rolul clienţilor?

  • Clientul este acela care controlează rezultatul sau felul în care se încheie o mediere.

 

Cu ajutorul mediatorului clientul:

  • stabileşte care sunt chestiunile ce vor fi discutate;
  • explică felul în care disputa afectează pe toţi cei implicaţi;
  • exprimă îngrijorarea pe care disputa în cauză i-o provoacă, nevoile, spaimele, aşteptările, dorinţele sale;
  • caută să înţeleagă care sunt preocupările celorlalţi participanţi;
  • ia deciziile (cooperând şi ţinând cont de sfatul rudelor, prietenilor, avocaţilor, experţilor, etc.), în cazul în care aceştia sunt prezenţi, sau la nevoie se poate consulta cu aceştia.

La mediere am nevoie de avocat?

Deoarece persoanele implicate într-o dispută sunt cele care iau deciziile, acestea vin la mediere de obicei fără avocaţi.

Care este rolul avocatului într-o mediere?

Avocatul acţionează într-o mediere ca persoană de sprijin – ca o resursă de informaţii juridice şi ca sfătuitor pentru clientul său.

Avocatul asistă clientul astfel:

  • lucrează împreună cu clientul la dezvoltarea unei strategii de negociere;
  •  îşi ajută clientul să identifice şi să dezvolte noi căi de rezolvare a disputei, căi ce nu ar fi posibil de urmat în cazul unui proces în instanţa de judecată;
  • face o evaluare a posibilităţilor pe care clientul său le are de a încheia sau nu o înţelegere, inclusiv o evaluare a ceea ce se poate întâmpla dacă disputa nu este rezolvată prin mediere;
  • se asigură că orice acord la care se ajunge are la bază înţelegerea deplină a tuturor aspectelor, că acesta nu este făcut sub nici un fel de presiune şi că este aplicabil din punct de vedere legal.

Desfaşurarea propriu-zisă

Pregătirea şedinţei de mediere:

  • culegerea informaţiilor;
  •  verificarea autorităţii părţilor;
  • informarea părţilor asupra drepturilor acestora şi rolul mediatorului în mediere;
  • încheierea contractului de mediere.

Întâlnirea în prima sesiune comună:

  • primirea şi salutul părţilor;
  • explicarea procesului de mediere şi a scopului acestuia;
  • ascultarea prezentării versiunii fiecărei părţi;
  • clarificarea poziţiilor iniţiale ale părţilor.

Întâlnirea în sesiuni separate cu fiecare parte:

  •  obţinerea de informaţii suplimentare;
  • clarificare dorinţe, poziţii versus interese, nevoi;
  • explicarea realităţii;
  • generarea şi dezvoltarea de obţiuni;
  • rezumarea, reformularea, transmiterea ofertei celeilalte părţi, acordarea unei sarcini.

Sesiuni comune ulterioare:

  • încercarea de a depăşi eventualele impasuri;
  •  lămurirea aspectelor comune a conflictului părţilor.

Sesiunea comună finală:  Situaţii posibile:

  • coincide cu închiderea medierii;
  • părţile încheie o înţelegere în urma soluţionării conflictului;
  • părţile încheie o înţelegere parţială;
  • una dintre părţi denunţă contractul de mediere;
  • mediatorul constată că medierea a eşuat.

Daca vreti sa aflati mai multe despre mediere, va recomandam sa rasfoiti acest site sau sa sunati cu incredere la unul din numerele de telefon afisate la datele de contact .

Mediator Petru Mustateanu – Bucuresti 2014

(Visited 7 times, 7 visits today)

Sigur va mai intereaza si :

  • AUTODETERMINAREA IN MEDIEREAUTODETERMINAREA IN MEDIERE Medierea a început din ce în ce mai mult să-și facă simțită prezența în viața cotidiană a țării noastre. Deși au trecut doar șapte ani de la apariția profesiei de mediator, se pare că […]
  • Medierea merge mai departeMedierea merge mai departe Spun încă de la început: medierea în România este reglementată, medierea e o cale reală de descărcare a instanțelor, medierea are viitor chiar și în România, o țară cu un inacceptabil […]
  • Mediator pentru instanta Mediator pentru instanta Medierea in relatia cu instantele de judecata presupune ca partile ca sa aiba un proces pe rol sau ca partile sa fi venit la mediator din  dorinta de a obtine un acord pe care sa il […]
  • Vacanța judecătorească 2014-prilej pentru soluționarea litigiilor pe cale amiabilăVacanța judecătorească 2014-prilej pentru soluționarea litigiilor pe cale amiabilă Înțelegerea pe cale amiabilă a parților dintr-un proces în fața mediatorilor are principalul avantaj că pe lângă procesele care primesc termene de judecată se vor număra și cauzele în care […]
  • Cum e cu medierea ?Cum e cu medierea ? Medierea este o modalitate de soluţionare a conflictelor pe cale amiabilă, cu ajutorul unei terţe persoane specializate, în calitate de mediator, în condiţii de neutralitate, […]

Lasă un răspuns

Translate this site:
ADRESA:

BUCURESTI, STR IENACHITA VACARESCU NR 17 A SECTOR 4 BUCURESTI REPER HOTEL HOROSCOP - STATIA METROU UNIRII IESIREA BD DIMITRIE CANTEMIR - Pentru programare la o sedinta de mediere nu ezitati sa ne contactati la:
-Tel:0768.511.900

e-mail:

mediatormustateanu@gmail.com

Mediator Bucuresti

Birou de Mediator Petru Mustateanu a fost infiintat si isi desfasoara activitatea in baza prevederilor Legii 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator cu modificarile si completarile ulterioare, a Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului de Mediere precum si a Hotararilor Consiliului de Mediere. Titularul biroului a fost autorizat ca mediator de catre Consiliul de Mediere prin Hotararea nr. 1923. DIN 15.04.2000. Birou de Mediator este prezent in Tabloul Mediatorilor emis de Consiliul de Mediere si publicat in Monitorul Oficial a Romaniei.

decembrie, 2016
L Ma Mi J V S D
« Noi    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
Intrebarea mediatorului:

* Daca ati avea o problema ati prefera :

View Results

Loading ... Loading ...

PROGRAM MEDIERE BUCURESTI

MEDIATOR