Cum obtine mediatorul increderea partilor ?

Ca în orice alt domeniu unde persoana este prioritară mesajului, şi în mediere funcţionează mimetismul.
Părţile vor împrumuta din atitudinea mediatorului şi, pe măsură ce acesta îşi va dezvolta declaraţia introductivă, atenţia va fi capacitată de conţinutul mesajului exprimat prin mijloacele de comunicare enunţate anterior.
Încrederea mediatorului este sporită de gradul de empatie pe care-l arată părţilor, favorizând deschiderea acestora spre o comunicare efectivă.
Atitudinea de „vă înţeleg…dar nu înseamnă că vă şi aprob” reprezintă un mijloc de acumulare de argumente potrivit percepţiei personale ale părţilor, argumente care ulterior reiterate vor mări gradul de încredere al acestora în persoana mediatorului.
Atenţia mediatorului poate fi subliniată şi de dorinţa acestuia de a relua informaţiile primite, redând fidel datele comunicate de părţi, dar filtrate prin abilitatea dobândită, reformulând în ceea ce priveşte modalitatea de transmitere a mesajului.
Construirea încrederii reprezintă un mijloc de gestionare a medierii, dobândirea acesteia fiind esenţială în demararea procedurii în sine.
Tehnica reformulării
Medierea se bazează în mare parte pe comunicare şi, pe cale de consecinţă, mediatorul trebuie să folosească reformularea în vederea pozitivării mesajului transmis.
De foarte multe ori mediatorul are tendinţa de a se transforma în canalul de comunicare dintre cei doi subiecţi ai procedurii, uitând faptul că acesta există, dar a suferit distorsiuni datorate deficienţei în traducerea mesajului şi în interpretarea lui.
Părţile mizează pe reacţia mediatorului, considerându-l barometrul atitudinilor acestora.
Poziţiile sunt întărite de reacţia mediatorului, reformularea mesajului şi transmiterea acestuia fiind eficient în facilitarea progresului în direcţia optimizării relaţiei de interdependenţă.
Neutralizarea mesajului şi pozitivarea acestuia asigură mediatorului poziţia neutră şi imparţială, aspect care îmbunătăţeşte comunicarea în procedura medierii.
Dacă mediatorul ar încărca conţinutul mesajului cu elemente emoţionale sau argumente poziţionale, părţile îşi vor configura poziţiile de intrare folosind şi atitudinea mediatorului pentru a justifica cererile, comunicarea fiind preluată de mediator, iar direcţiile de deplasare spre înţelegere se construiesc prin efortul mediatorului, fiind neglijate nevoile.
Scopul reformulării constă în depersonalizarea mesajului, fără a fi golit de conţinut, pentru a putea fi prelucrat de partea care îl primeşte în vederea formulării răspunsului.
Încărcătura emoţională constituie balastul care îngreunează interpretarea mesajului, asigurând un răspuns la fel de denaturat ca şi conţinut.
În mediere se face deplasarea din zona determinantă a formei în zona de interes a conţinutului, valorificând substanţa mesajului şi nu reacţia părţilor la poziţiile afişate.
Cum reformulăm?
Identificăm iniţial zonele de convergenţă ale atitudinilor celor două părţi, starea de fapt necontestată de acestea, folosim un cod de interpretare îmbrăţişat de ambele, acordăm valoarea solicitată, ulterior identificăm zonele de dispută care urmează a fi clarificate, acestea din urmă fiind neutralizate prin limbaj, încercăm să construim o zonă de aşteptare comună în ceea ce priveşte rezolvarea impasului.
Cum depersonalizăm?
Mesajul transmis este plin de percepţii personale pe care mediatorul încearcă să le înlăture prin raportarea la aspectele evidente pentru care părţile au consimţit să le accepte, sau clarificând stări de fapt care sunt confuze prin lipsa unui cod de interpretare.
Mediatorul încearcă să identifice elementele care în reprezentarea părţilor constituie puncte de convergenţă care nu trebuie clarificate solicitând consimţământul acestora pentru explicarea acţiunilor viitoare prin trimiterea la acestea.
Mediatorul construieşte un mesaj care în final va fi comun, reacţia părţilor fiind pozitivă în ceea ce priveşte interpretarea acestuia.
Scopul
Neutralizarea mesajului ajută părţile, facilitând comunicarea, acestea acceptând poziţiile reciproce pe care le-au adoptat, rolul mediatorului rezumându-se la compatibilizarea nevoilor prin asistarea negocierii din acel moment.

“Ghidul mediatorului profesionist. Mediere si conflict”
Editura: FMMM.RO( 2013 )
ISBN: 973-0-14306-5
Oraş: Bucuresti
Limba: Romana
Editie revizuita si adaugita

Mugur Mitroi  http://www.mugurmitroi.portalmediere.ro/?p=145

Daca vreti sa aflati mai multe despre mediere, va recomandam sa rasfoiti acest site sau sa sunati cu incredere la unul din numerele de telefon afisate la datele de contact .

Mediator Petru Mustateanu – Bucuresti 2014

(Visited 14 times, 14 visits today)

Sigur va mai intereaza si :

  • Lumea mondena prefera medierea ?Lumea mondena prefera medierea ? Ca mediator in Bucuresti constat ca multe personalitati din lumea mondena prefera medierea ca modalitate de rezolvare a conflictelor indiferent de intensitatea acestora. Personal, am […]
  • Cum sa reduc termenul de judecata la divort ?Cum sa reduc termenul de judecata la divort ? Termenele de judecata oferite de judecatoriile din Bucuresti, in cazul unui divort sunt de multe ori exagerat de mari din cauza numarului mare de dosare pe care judecatoriile din Bucuresti […]
  • Consultanta in mediere pentru firme, societati comerciale si companiiConsultanta in mediere pentru firme, societati comerciale si companii Asa cum stim, din  ianuarie 2013 intalnirea cu un mediator va fi obligatorie inaintea unui proces, iar firmele, societatile comerciale si companiile vor avea nevoie de sprijin de […]
  • Functionarii publici si consilierii juridici pot fi mediatoriFunctionarii publici si consilierii juridici pot fi mediatori Functionarii publici pot fi mediatori. Consilierii juridici pot fi mediatori. Sigur ca nimeni nu este mediator de drept, oricine doreste sa devina mediator , fie ca este functionar […]
  • Mediatori de sector BucurestiMediatori de sector Bucuresti Mediatorii din Bucuresti in relatia cu Judecatoriile de sector din Bucuresti au o relatie independenta. Prin urmare, mediatorii din Bucuresti, ca si avocatii din Bucuresti, pot avea cazuri […]

Lasă un răspuns

Translate this site:
ADRESA:

BUCURESTI, STR IENACHITA VACARESCU NR 17 A SECTOR 4 BUCURESTI REPER HOTEL HOROSCOP - STATIA METROU UNIRII IESIREA BD DIMITRIE CANTEMIR - Pentru programare la o sedinta de mediere nu ezitati sa ne contactati la:
-Tel:0768.511.900

e-mail:

mediatormustateanu@gmail.com

Mediator Bucuresti

Birou de Mediator Petru Mustateanu a fost infiintat si isi desfasoara activitatea in baza prevederilor Legii 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator cu modificarile si completarile ulterioare, a Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului de Mediere precum si a Hotararilor Consiliului de Mediere. Titularul biroului a fost autorizat ca mediator de catre Consiliul de Mediere prin Hotararea nr. 1923. DIN 15.04.2000. Birou de Mediator este prezent in Tabloul Mediatorilor emis de Consiliul de Mediere si publicat in Monitorul Oficial a Romaniei.

decembrie, 2016
L Ma Mi J V S D
« Noi    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
Intrebarea mediatorului:

* Daca ati avea o problema ati prefera :

View Results

Loading ... Loading ...

PROGRAM MEDIERE BUCURESTI

MEDIATOR