Construirea Acordului de Mediere

1. Învățam împreună prin dialog. Acesta este standardul de aur al oricărei conversații și totodată reprezintă firul care leagă împreună celelalte practici comportamentale. Când aspectele sunt importante iar părţile au opinii puternice, încărcate de emoții, dialogul se poate deplasa cu ușurință de la unul constructiv la unul distructiv. Dacă concentrarea unei persoane se axează pe interese ascunse, dezbinare sau numai pe câștig, va slăbi iremediabil legăturile consensului dar şi cele implicit necesare respectului faţă de partenerul de dialog.

Dialogul între parteneri  trebuie să fie respectuos și creativ, să exploreze perspective variate capabile să  conducă la construirea Acordului de Mediere.

Ce trebuie să înveţi şi cum trebuie să te comporţi  pentru a avea un dialog civilizat?

  • Fii schimbarea. Rezistă tentaţiei de a argumenta sau caracteriza punctele de vedere ale altora. Păstrează ceea ce accepţi de la alții și vorbeşte cu intenția de a clarifica ceea ce are sens și importanță pentru tine.
  • Nu scăpa din vedere obiectivul tău. Ascultă cu atenție, învață şi nu te grăbi să găseşti  punctele slabe ale celui cu care dialoghezi.
  • Descoperă  întrebări eficiente. Pune întrebări deschise și oneste (Cum ai ajuns la această concluzie?), invită mediatorul să clarifice punctele voastre de vedere. Câştigători vor fi ambele părţi. Revino cu întrebări care pot aprofunda chestiuni incerte (Ce altceva ai mai vrea să știi şi crezi că mă va ajuta să înţeleg punctul tău de vedere?)

2. Împreună pentru negociere principială . Conflictul se naşte pe marginea unor diversităţi de opinie între două sau mai multe persoane, a dezacordurilor sau a lipsei de viziune datorită încăpăţânării unora dintre participanţi.

  • Fii proactiv și să acceptă diversitatea opiniilor astfel încât să poți ajunge la un acord apt să consolideze relaţia sau colaborarea cu partenerul tău . Dacă dialogul este mijlocul de a înțelege situaţia din perspective diferite, negocierea principială este mijlocul de a reconcilia proactiv diferențele de opinii. Trebuie să acționezi pe baza principiilor sincere,  să fii deschis la soluțiile care privesc diverse interese. Această abordare trebuie să fie pragmatică și empatică privitoare la rezultat. Toate părţile implicate în dispută trebuie să se bucure de efectele negocierii principiale. Acordul de Mediere se construieşte echilibrat iar participanţii trebuie să accepte măcar un minim compromis. Acest compromis reprezintă stâlpul interdependenţei parternerilor şi prin el se menţine respectul şi se continuă armonios relaţia.
  • Miezul de nucă” – reprezintă interesul primordial la care nimeni nu poate renunţa. Declară-ţi interesul şi continuă să cauţi opţiuni ce ar putea oferi satisfacţii celorlalte părţi. Aminteşte-ţi că fiecare persoană deţine în buzunar câte un „miez de nucă” – cu alte cuvinte, fiecare dintre voi ascunde un interes primordial.  Acesta nu poate fi negociat însă poate fi satisfăcut dacă ştii să renunţi la interese minore.  Negocierea intereselor necesită efort şi răbdare. Numai aşa veţi putea ajunge la un rezultat eficient.
  • Măsoară de două ori şi taie o dată” spune o vorbă din bătrâni, îndemn aplicat şi în mediere. Înainte de a încheia un acord, testează nivelul de satisfacție al fiecărei persoane şi încearcă să percepi dacă posibila soluţie finală este importantă pentru ceilalţi. Orice sentiment de invidie sau de superioritate nu are ce căuta în mediere iar şansele încheierii acordului sunt minime sau zero.

3. Pastrează tot ceea ce te ajută să iei decizii bazate pe valori.Navigarea printre decizii impune eforturi şi necesită provocări inevitabile. Trebuie să fii open-minded, să fii deschis la schimbare, să accepţi şi opiniile contrare, să înţelegi şi nevoile celorlalţi, să asculţi cu mare atenţie astfel încât să ajungeţi împreună la un consens. Acordul de mediere este credibil şi durabil pentru că însăşi părţile aflate în dispută aleg modul prin care doresc să încheie divergenţele.

  • Dorinţa sinceră a părţilor de a încheia  Acordul de Mediere.Persoanele care apelează la mediere trebuie să vină cu gândul că prin această procedură vor stinge disputa în condiţii reciproc favorabile.  A veni la mediere cu scopul de a descoperi punctele slabe sau tari ale părţii adverse demonstrează un act de rea-intenţie şi de neştiinţă în acelaţi timp întrucât şedinţele se bucură de confidenţialitate şi orice informaţie cunoscută în interiorul acestora NU poate fi admisă ca probă în procesul clasic.

4. Lucrează cu părţile aflate în dispută şi elaboraţi împreună strategii înţelepte. Planurile voastre trebuie să fie durabile, să atingă interesele primordiale ale tuturor, să aveţi viziuni comune, să fie coordonate şi să vă satisfacă pretenţiile.

  • Soluţiile lansate în timpul şedinţelor de mediere trebuie să îmbine armonios atât partea raţională cât şi cea emoţională.Dacă soluţiile definesc valori şi principii unanim valabile, rezultatul va fi semnificativ iar succesul încheierii Acordului de Mediere este asigurat.

Sursa:http://mediatorlacramioararadulescu.wordpress.com/

Daca vreti sa aflati mai multe despre mediere, va recomandam sa rasfoiti acest site sau sa sunati cu incredere la unul din numerele de telefon afisate la datele de contact .

Mediator Petru Mustateanu – Bucuresti 2013

(Visited 8 times, 8 visits today)

Sigur va mai intereaza si :

  • Ce este un plan parental ?Ce este un plan parental ? În general părinții au autoritate părintească începând cu nașterea copilului, autoritate pe care o exercită în comun dar într-un mod nereglementat. După un divorț sau după o separare se […]
  • Informare obligatorie despre mediere pentru judecatorieInformare obligatorie despre mediere pentru judecatorie Este un principiu fundamental al dreptului procesual civil conţinut de art. 21 din Codul de procedură civilă şi anume că judecătorul are obligaţia de-arecomanda părţilor soluţionarea […]
  • Medierea a devenit obligatorie. Cine o ocoleşte riscă să fie amendatMedierea a devenit obligatorie. Cine o ocoleşte riscă să fie amendat Toţi cei care vor să-şi tranşeze neînţelegerile în instanţă sunt obligaţi începând de joi să meargă mai întâi la mediator. Prima şedinţă este gratuită, dar cei care o refuză riscă amenzi […]
  • Bancile prefera mediereaBancile prefera medierea Mediere bancara - mediator bancar Cel puţin trei bănci importante din România au inclus în contracte clauze speciale care spun că, înainte de a ajunge în instanţă, părţile trebuie să […]
  • Clauze ascunse in acordul de mediereClauze ascunse in acordul de mediere Asa cum stim CLAUZA este o prevedere sau stipulatie cuprinsa intr-un act juridic. Clauza contractuala se stabileste in contract prin acordul de vointa al partilor. Numai ca, uneori, in […]

Lasă un răspuns

Translate this site:
ADRESA:

BUCURESTI, STR IENACHITA VACARESCU NR 17 A SECTOR 4 BUCURESTI REPER HOTEL HOROSCOP - STATIA METROU UNIRII IESIREA BD DIMITRIE CANTEMIR - Pentru programare la o sedinta de mediere nu ezitati sa ne contactati la:
-Tel:0768.511.900

e-mail:

mediatormustateanu@gmail.com

Mediator Bucuresti

Birou de Mediator Petru Mustateanu a fost infiintat si isi desfasoara activitatea in baza prevederilor Legii 192/2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator cu modificarile si completarile ulterioare, a Regulamentului de organizare si functionare a Consiliului de Mediere precum si a Hotararilor Consiliului de Mediere. Titularul biroului a fost autorizat ca mediator de catre Consiliul de Mediere prin Hotararea nr. 1923. DIN 15.04.2000. Birou de Mediator este prezent in Tabloul Mediatorilor emis de Consiliul de Mediere si publicat in Monitorul Oficial a Romaniei.

decembrie, 2016
L Ma Mi J V S D
« Noi    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
Intrebarea mediatorului:

* Daca ati avea o problema ati prefera :

View Results

Loading ... Loading ...

PROGRAM MEDIERE BUCURESTI

MEDIATOR